!leseløype: Mørkved skole vant

I konkurranse med fem andre skoler var det Mørkved skole i Ringsaker som ble vinneren av !leseløypa under Norsk litteraturfestival på Lillehammer.

vinnereJubelen var stor da elevene under et arrangement i Kulturhuset Banken mottok en bokbag fra Foreningen !les. !leseløype er kort fortalt en enkel og morsom aktivitet som kobler fysisk aktivitet med hjernetrim. Deltakerne beveger seg gjennom ulike poster hvor de må løse litterære oppgaver. Fem skoler stod igjen som potensielle vinner. Daglig leder i !les, Ketil Kolstad, stod for trekningen av disse fem skolene, hvor Mørkved skole i Ringsaker ble den heldige vinneren av en ´tung´ bokbagg.

Etter trekningen fikk elevene overvære forestillingen Himmelbro med forfatter Stein Erik Lunde i spissen.

Foreningen !les takker alle skolene for kjempegod innsats og gratulerer Mørkved skole som vinner av bokbaggen.

God lesing!