Klubbesøk: Münch hos Mizuchi Karateklubb

Forfatter Annette Münch besøkte Mizuchi Karateklubb i Bærum.

slide-kaoskrigeren2Klubben har vært Norges beste de siste årene og trener og leder, Geir Henriksen, har tro på at bøker er viktig som avkoblingsmiddel. Utøverne i klubben er fra 16 år og oppover og har tidligere hatt besøk av leseagentene Hilde Marie Kristiansen og Marit Thorsen. Denne gangen var det utøverne under 16 år sin tur til å få besøk. Sammen med leseagentene kom forfatteren Annette Münch, som nylig debuterte med boken Kaoskrigeren.

Boken er en spenningsroman om 16 år gamle Tobias som kjemper mot alt og alle. Faren rømmer landet på grunn av en storspillegjeld, og Tobias blir slått ned på åpen gate på grunn av farens problemer. Tobias bestemmer seg for å begynne med kampsport for å kunne forsvare seg selv. Annette har selv trent kampsport i ti år, så kampscenene er skildret med stor realisme.

Utøverne samlet seg i klubblokalet rett etter trening til pizza, bok- og kampsportprat. Annette fortalte om hvorfor hun hadde skrevet bok om akkurat kampsport og hvordan bokskrivingsprosessen hadde vært. Utøverne var ivrige og hadde mange spørsmål.

Annette leste også fra Kaoskrigeren. Hun spurte om utøverne ville høre om når Tobias ble banket opp, hans første konkurranse eller et utdrag fra en treningsøkt. «Ja, takk alle tre!» ble svaret.

Flere av guttene utbrøt etterpå at dette hadde vært «superspennede!». Det ble kamp om eksemplaret av Kaoskrigeren som klubben har fått. Det var derfor flere som skulle ønske seg boken til jul. «Vi må få vite hvordan det går med Tobias!»