Hat trick hos IL Høyang

12. september 2012 kom leseagent Jorun Systad fra Høyanger bibliotek på besøk til IL Høyang.

hoyangerForeningen !les sitt samarbeidsprosjektet med Norges Fotballforbund og biblioteksekoren, “Hat trick – litteratur, formidling og fotball”, har som mål å gjøre litteratur og formidling tilgjengelig for fotballungdommer på fotballarenaen. Litteratur gjøres tilgjengelig via bokbager og formidling via lokale bibliotekarer, i prosjektet kalt leseagenter.

12. september 2012 kom Jorun Systad fra Høyanger bibliotek på besøk til IL Høyang med en bokbag til et jentelag i klubben. Og jentene kastet seg raskt over bøkene i bagen.

– Fra Foreningen !les får vi mye materiale som er kjekt å bruke i formidlingsarbeidet vårt. Hat trick er i startgropa, så det blir spennende å følge prosjektet videre, sier Systad.