Hat trick: Bøker i garderoben

- Bokbagen skal bli en del av garderobeutstyret vårt, sier assistenttrener for herrelandslaget i fotball, Ola By Rise, til Dagbladet.

UllevaaloppropSom en del av prosjektet Hat trick, mottok By Rise på vegne av herrelandslaget i fotball en bokbag fra Foreningen !les.

Det norske herrelandslaget fikk overlevert bagen i forkant av lagets to viktige bortekamper i VM-kvalifiseringen mot henholdsvis Sveits og Kypros. Litteratur blir viktig i forkant av og mellom kampene i følge By Rise.

– Den som skal prestere må ha evnen til å koble av mellom hver sceneopptreden. For å ha energi i kamp og trening, er det sunt å ha andre interesser. Og de interessene bør fylle spillerens energitank, ikke tappe den. For mange vil fotball og lesing være en strålende match.

– Bokbagen skal bli en del av garderobeutstyret vårt, sa By Rise da han på vegne av landslagstroppen tirsdag 2. oktober overleverte Foreningen !les et opprop om lesing og fikk en støttepasning tilbake i form av en bokbag.

Les artikkelen i Dagbladet.

Foto: Lars Eivind Bones/Dagbladet.