Leseagent hos KFUM

Leseagent Eva Rekve besøkte KFUM jenter 99.

kfumj99Leseagent Eva Rekve ved Deichmanske bibliotek, Holmlia (nå jobber hun i Samlaget), var tirsdag 29. januar 2013 på besøk hos KFUM jenter 99. Sammen med Rekve var også tidligere fotballspiller Lise Klaveness.

Trivsel og glede er viktige verdier i KFUM J99. For å utvikle slike verdier er laget opptatt av andre aktiviteter som kan bidra til at flest mulig spillere skal være med lengst mulig.
Som et ledd i dette er KFUM med i Hat trick – litteratur, formidling og fotball. Tirsdag 29. januar fikk laget leseagent Eva Rekve fra Deichmanske bibliotek, Holmlia, og fotballprofilen Lise Klaveness på besøk for å snakke om fotball og litteratur.

Tilbakemeldingene fra laget var at dette var en kjempefin start på tirsdagssamlinger, som laget avholder med kveldsmat og ulike temaer på dagsorden.

– Jeg møtte laget i Klubbhuset ved KFUM-hallen, og det var 25 jenter med tre trenere til stede, forteller Rekve.

– Jeg formidlet bøker fra en bokbag jeg hadde med til laget og både spillerne og trenerne var veldig engasjerte. Det virket som om bøkene traff veldig bra! legger hun til.

KFUM-spillerne tok selv ansvar for å lage et system for hvordan de organiserer rullering av bøkene.

– Laget ønsker å fortsette fokuset med fotball og lesing, og vi snakket om å arrangere et nytt besøk, sier Rekve.

Her er noen av bøkene som leseagenten brukte i møte med spillerne:

Lille ekorn av Linn T Sunne. Gyldendal, 2012.

Bomb dem! av Mikael Niemi. Cappelen Damm, 2012.

Sirkelen av Sara B. Elfgren og Mats Strandberg. Gyldendal, 2012.

Evig søndag av Linnea Myhre. Tiden, 2012.

Skitten snø av Mahmona Khan. Aschehoug, 2011.

I havet er det krokodiller av Fabio Geda. Gyldendal, 2011.