Eksempel 7: Anmeldelse

Nikoline Killi Haugen

Skrevet av 28. oktober 2015 av Nikoline Killi Haugen på Otta Ungdomsskole

MENNESKETS UNDERGANG….KANSKJE
Spenning/dystopiroman
Jeg har to ord til å beskrive denne boka: helt rå!!!

I morgen er alt mørkt: Marlens historie er en av de beste bøkene jeg har lest på lenge. Denne boka hadde jeg skyhøye forventninger til siden den forrige boken var utrolig bra, og jeg må si at Mostue virkelig ikke skuffer.

Boken handler om Marlen. Hun er den litt sære i klassen, bare fordi hun har litt annet syn på verden enn de andre. Verdens befolkning har blitt angrepet av et viruset MTG, og ingen ting er som det en gang var. Mennesker blir til ukontrollerbare krigsmaskiner, og ingen vet hvordan man stopper viruset fra å spre seg. Marlen må gjøre alt hun kan for å redde seg selv og de hun elsker i en verden som er blitt snudd på hodet.

Jeg leste ut denne på boken på under 10 timer. Når jeg først hadde begynt kunne jeg ikke stoppe. Jeg leste mens jeg spiste, støvsugde og gikk på do. Øynene mine forlot ikke sidene en eneste gang. At en bok kan få deg så hekta er bare så utrolig rått! Handlingene i boka var så realistiske at jeg bare jeg hørte noen hoste tenkte jeg at denne er personen er blitt smittet med MTG. Jeg skvatt at en minste lyd, og jeg begynte å legge små planer om hvordan jeg kan overleve her i verden hvis dette skjer på ekte. Mostue er så flink til å få fram bare det viktigste i en historie, og dropper mer kjedelige handlingene man ofte finner i en bok. Personlig elsket jeg at Brages historie og Marlens historie overlapper hverandre i starten, før de flettes sammen til en. At en bok kan få deg til å grine av frustrasjon når du er ferdig med den fordi slutten var både så fantastisk bra men også helt utrolig frustrerende er en bragd jeg aldri hadde fått til selv. Nå krysser jeg bare fingrene på at det kommer en bok til og at den kommer snart!

Denne boka her anbefaler jeg virkelig om du er glad i spenning! For er det en ting denne boka ikke mangler er det akkurat det. Jeg bøyer meg i støvet for deg Sigbjørn Mostue, aldri slutt å skriv bøker.

Hvis denne boka ikke vinner Uprisen, begynner jeg virkelig å lure på om dere som skal vurdere bøkene har blitt smittet med MTG og at viruset kødder med hjernen deres.
Terningkast:

Hvis jeg kunne gitt 10 hadde jeg gjort det, men det Mostue må dessverre nøye seg med 6.