Ann Bjerkheim Nilsen

Ann er langrennsløpet og tilhører klubben Bækkelaget. Les hennes boktips her

Mitt boktips
Berlinerpoplene. Les mer om boken her
berlinerpoplene
Forfatter: Anne B Ragde
Kategori: Roman
Forlag: Oktober forlag
Utgitt: 2004

Boka handler om tre brødre som er voksne og lever tre vidt forskjellige liv. Kontakten mellom de tre er minimal, men når moren deres plutselig blir syk, blir brødrene tvunget til å ta op kontakt igjen.

Personkarakteristikkene er detaljerte og gjør at leseren lever seg inn i de forskjellige personenes liv. Karakteristikkene er i tillegg morsomme og handler om litt spesielle personer.

Jeg Anbefaler også:
Engler og demoner av Dan Brown. Boka ble lest på en dag, mer eller mindre sammenhengende! Krigen mellom religion og vitenskap stor i hovedfokus, samt kappløpet for å forhindre at en ekstrem eksplosiv antimaterie skal sprenge hele Vatikanstaten i filler! Detaljer om Vatikanets ritualer og forskjellige illuminati-symboler gjør at det blir spennende å lese og trovedig.

Odel av Karin Elstad. Handler om mennesker med veldig sterke bånd til gård og bygd. Handlingen foregår gjennom flere generasjoner og leseren følger dermed noen av personene gjennom hele livet. Hovedpersonene må leve opp til ulike krav, og takle konservativitet og bygdesladder.