Fotokonkurranse

I årets tXt-aksjon kan du delta i en fotokonkurranse og vinne en MacBook Pro. Fredag 1. november var siste frist! Vi kontakter vinnerene - følg med på nettsidene.

Individuell fotokonkurranse
Vinn MacBook Pro!
Svarfrist 1. november

Kamera

I årets tXt-aksjon kan elevene delta i en fotokonkurranse. Vi ser etter bilder som kan illustrere to artikler i neste utgave av Faktafyk som lanseres i januar 2014.

De to artiklene som skal illustreres handler om politikk og om det å være på flukt.

Artikkel 1
De fleste politiske partier i Norge har ungdomspartier som fører en selvstendig politikk i forhold til moderpartiet. Hvordan er det egentlig å være med i et ungdomsparti?  Hva vil skje hvis du melder deg inn?  Ungdomsskoleeleven Alva Pauline Gjerde følger forskjellige ungdomspartier for å finne mer ut av hvordan ungdom kan engasjere seg politisk.

Artikkel 2
Camp Refugee er et leirkonsept for ungdom mellom 13-20 år. Målet er at deltagerne, gjennom rollespill, skal oppleve hvordan det er å være flyktning.  Mange konfirmanter har en helg på Camp Refugee i forbindelse med konfirmasjonsundervisningen. Ungdomsskoleeleven Vemund Breen Haugen har selv vært på en slik helg og har gjort seg opp om noen tanker om opplevelsen sin. I artikkelen vil han intervjue de som står bak Camp Refugee og dele noen av sine erfaringer.

Ta bilder som kan egne seg til å illustrere en av disse artiklene i magasinet Faktafyk.

Delta ved å tagge mobilbildet med #tXtSmak på Instagram. Foreningen !les må fritt kunne benytte alle innsendte bidrag.