Opplegg til Pønkarar med vekttal
Mål med opplegget
Å vekkje elevane sin interesse for sakprosa:
✓gjennom at elevane utforskar tekstane
✓gjennom at elevane set ord på si personlege leseoppleving
✓gjennom at elevane diskuterer tema som blir teken opp i teksten
✓gjennom at elevane brukar sakprosatekstar som inspirasjon og modell for eigne tekstar
✓gjennom at elevane reflekterer kritisk over tekstane si påverkingskraft og truverd
Før lesing
-Sjå på overskrifta, bilete, ingress og underoverskrifter. Kva slags inntrykk får du av teksten? Kva for ein sjanger er teksten?
-Har dokker høyrt om Daufødt? I tilfelle kva? Om ikkje, kva er inntrykket ditt av bandet berre ved å høyre namnet?
-Finn Ingenmannsland av Daufødt og songteksten. Høyr på songen medan du les teksten. Likar du den eller ikkje? Kvifor?
-Har du eit annleis inntrykk av teksten etter å ha høyrt songen eller ikkje?
Undervegs
-Set strek under påstandar frå bandet du er einig eller ueinig i.
Etter lesing
Klassediskusjon
-Kva meiner du om denne artikkelen? Var den interessant eller ikkje? Kvifor?
-Pønk er ein politisk sjanger, og fleire av songtekstane til Daufødt er politiske. Veit du om fleire musikksjangrar som ofte har politiske tekstar?
-Kva meiner du om politisk musikk? Kan musikk og anna kunst ha ei innverking på samfunnet? Forklar.
-Daufødt er frå Sørlandet, som ofte blir kalla «bibelbeltet». Kvifor? Kan det ha noko med dei religionskritiske tekstane til Daufødt å gjere?
-Kvifor trur du Annika blei provosert av at Flekkerøya samla inn 3 millionar til ei ny kyrkje? Er ikkje det berre fint?
-I Noreg har vi ytringsfridom og religionsfridom. Kan desse verdiane kome i konflikt med kvarandre? Korleis?
Vidare
-Gjennomfør eit rollespel med klassepartnaren din, kor ein er intervjuar og den andre ein kjent musikar.
-Finn informasjon om pønkrørsla og lag ein presentasjon. Pønkarane er kjende for kleda sine, så om du vil kan du lage eit moodboard.
-Skriv ein debattartikkel kor du diskuterer korleis ytringsfridom og religionsfridom kan kome i konflikt med kvarandre. Bruk nettkjelder for å finne argument. Vær kjeldekritisk.