Uprisen: Vi søker elever til nominasjonsjury

Går du på ungdomsskolen og ønsker en utfordring? Uprisen søker fem elever fra hele landet som skal nominere fem bøker til Uprisen 2018. Søknadsfrist er 20. november.

Skrevet november 16, 2017 i Bibliotek/lærer, Lærer ungdomsskolen Legg inn kommentar

Nominasjonsjury: VIl du være med å bestemme hvilke fem bøker som skal nomineres til Uprisen – årets ungdomsbok? Vi søker fem undomsskoleelever som skal nominere fem bøker til prisen. Her ser vi hvor glad Thomas Enger ble da han vant Uprisen i 2014 for boka «Den onde arven». Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les

Nominasjonsjuryen bestemmer hvilke fem bøker som skal gå videre til finalen i Uprisen.

Søknadsfrist 20. november 2017.
Søknad sendes til bjarte@foreningenles.no

Vi leter etter …
Entusiastiske ungdommer med interesse for litteratur.

Nominasjonsjuryens oppgave er å lese alle anmeldelsene på uprisen.no grundig, og sammen nominere de 5 bøkene som er best likt. Du skal ikke nominere dine favorittbøker, men bøkene som du mener er best likt på uprisen.no. Du skal altså ikke lese bøkene, men anmeldelsene. Det vil være ca. 1000 anmeldelser som skal leses og vurderes (ca. 400 sider).

Nominasjonsjuryen møtes i Oslo onsdag 17. januar 2018. Her vil du møte fire andre engasjerte og forberedte ungdommer. Møtet ledes av en fra Foreningen !les. Etter møtet filmer vi juryen som selv annonserer de fem nominerte. Deretter avslutter vi med middag.

Møtet starter ca. kl. 10 og vi avslutter senest kl. 18. Jurymedlemmene får en bokgave og en attest. Alle reiseutgifter blir dekket. Vi oppfordrer gutter til å søke.

Last ned Utlysning