Ungdommens kritikerpris søker juryklasser

Vil din klasse kåre Ungdommens kritikerpris 2016?
Alle klasser i videregående skole kan søke.
Søknadsfrist 20. mai

Skrevet mars 26, 2015 i Lærer videregående, Nyheter, Ungdommens kritikerpris, Videregående Legg inn kommentar

Stolt vinner Birger Emanuelsen mottar her beviset på at han er ungdommens favoritt av juryrepresentant Helene Granli ved Stange vgs. Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les.

12. mars mottok Birger Emanuelsen Ungdommens kritikerpris 2015 for Fra jorden roper blodet. I salen satt 180 ungdommer fra juryen og Kunnskapsministeren. Ungdomsjuryen har en egen evne til å velge intense, medrivende og litterært sterke bøker som når bredt ut. Ungdommens kritikerpris er et intenst og lærerikt møte med norsk samtidslitteratur.

Nå søker vi syv klasser fra hele landet som til sammen skal utgjøre juryen for Ungdommens kritikerpris 2015/16.

Vi vil ha en jury som representerer bredden i den norske skolen, og ønsker oss derfor søknader fra både allmenn- og yrkesfaglige studieretninger. Yrkesfaglige linjer oppfordres spesielt til å søke. Geografisk spredning er også et mål for oss.

Søknadsfrist 20. mai 2015.
Søknad sendes bjarte@foreningenles.no

Les hele utlysningen, med tips og forpliktelser, her.