Påmelding til høstens leseaksjoner

Nå kan du melde deg på Bokslukerprisen, tXt-aksjonen og Rein tekst. Påmeldingsfristen for å få tilsendt gratis materiell til skolestart, er 16. juni.

Skrevet mai 19, 2017 i Barneskole, Bibliotek/lærer, Formidling, Lærer ungdomsskolen, Lærer videregående, Nyheter, Rein tekst, Rein tekst, tXt-aksjonen, ungdom, Videregående Legg inn kommentar

Leseskogen
I Leseskogen finner dere bl.a. boktips fra elevene, tips til høytlesing, en veiledning for lærere, brosjyre for foreldre og aktiviteter. Meld dere på prosjektet ved å klikke her.

Bokslukerprisen 2017/18 (kun for skoler)

Bokslukerprisen er en gratis og nasjonal leselystpris for 6. trinn. Elevene får en gratis antologi med 10 utdrag fra nye norske bøker for aldersgruppen og skal stemme frem sine favoritter. Påmeldingsskjema her.

tXt-aksjonen Monster

tXt er Norges største og eldste leseaksjon i ungdomsskolen. Neste skoleårs aksjon har tittelen Monster og inneholder en antologi med utdrag fra 13 nyere norske og oversatte bøker. AKSJONEN ER FULLTEGNET.

Rein tekst

Rein tekst er en leseaksjon i videregående skole og inneholder en antologi med utdrag fra noe av den beste norske og oversatte skjønnlitteraturen og sakprosaen som ble utgitt i 2016/17. Påmeldingsskjema her. Bokliste her.

Spørsmål?

Ta kontakt med oss på les@foreningenles.no eller 941 29 000.

www.foreningenles.no