Påmelding til høstens aksjoner 2019

Har du husket å melde deg på Foreningen !les sine aksjoner for neste skoleår? Det er fortsatt mulig å bli med på Bokslukerprisen på 6. trinn, tXt-aksjonen i ungdomsskolen og Rein tekst i videregående skole.

Skrevet juni 26, 2019 i Barneskole, Bibliotek/lærer, Lærer ungdomsskolen, Lærer videregående, Nyheter, Rein tekst, Ungdommens kritikerpris, Uprisen - årets ungdomsbok, Videregående Legg inn kommentar

Leseskogen er for elever på 1. og 2. trinn. På leseskogen.no finner dere bl.a. boktips fra elever, tips til høytlesing, en veiledning for lærere, brosjyre for foreldre og aktiviteter. Hver høst og vår kan elevene være med å utvikle en høytlesingshistorie skrevet av en kjent forfatter. Til hvert kapittel av historien kan klassene sende inn sine ideer til forfatteren om hvordan de forestiller seg at fortellingen kan utvikle seg videre, og forfatteren vil bruke elevens innspill til inspirasjon i den videre skrivingen. Registrer deg her

Bokslukerprisen er en leselystpris på mellomtrinnet. Neste skoleår vil Bokslukerprisen bare gjelde for elever på 6. trinn. Bokliste er under arbeid.

BOKLISTE HER

tXt-aksjonen er Norges største og eldste leseaksjon i ungdomsskolen. Alle påmeldte får en antologi med utdrag fra 13 nyere norske og oversatte skjønnlitterære bøker.

BOKLISTE HER

Rein tekst er en leseaksjon i videregående skole. Alle påmeldte for en antologi med utdrag fra 13 nyere norske og oversatte skjønnlitterære utgivelser og sakprosabøker. Merk at i år vil Rein tekst bli sendt noe senere til påmeldte skoler. Materiellet vil være på skolene etter høstferien. Bokliste er under arbeid.

Lurer du på noe?

Ta kontakt med ole@foreningenles.no