Morsmåldagen: Vis oss ditt fotballøyeblikk

Er du mellom 12 og 19 år? Bli med i fotokonkurranse og vinn en iPad.

Skrevet januar 12, 2014 i Bibliotek, Bibliotek/lærer, Idrett, Lærer ungdomsskolen, Lærer videregående, Nyheter, ungdom, Videregående Legg inn kommentar

footballbildeMorsmåldagen arrangeres verden over den 21. februar 2014. Her hjemme står Leser søker bok, Nasjonalt senter for flerspråklig opplæring (NAFO) og Det flerspråklige biblioteket for en stor, felles markering som ett av de nasjonale tiltakene i Kulturdepartementets leselyststrategi for barn og ungdom.

I forkant av selve dagen arrangerer Morsmåldagen i samarbeid med Foreningen !les sitt prosjekt «Hat trick – litteratur, formidling og fotball» en fotokonkurranse med fotball som hovedtema.

Hvem kan delta?
Alle i alderen 12 til 19 år.

Hvordan kan du delta?
Ta et bilde av ditt fotballøyeblikk og legg det på instagram med hashtag #ISPEAKFOOTBALL.

Skriv en kampsang, et fotballuttrykk eller heiarop på morsmålet ditt som bildetekst.

Vi kårer beste bildetekst og beste bilde!

Hva kan du/dere vinne?
En iPad i hovedpremie til vinneren og et forfatterbesøk og en bokbag til fotballaget/klassen.

Hva er tidsrommet?
Bildene må legges ut på instagram med hashtag #ISPEAKFOOTBALL innen 31. januar 2014.

Last ned flyer her.