Ny Norgesmester i poesislam skal kåres

Finalen i Norgesmesterskapet i poesislam arrangeres på Caféteatret i Oslo fredag 28. november. Finalistene har gjennom året kvalifisert seg til NM-finalen i hovedstaden via lokale delfinaler på Lillehammer, i Gvarv, Tromsø, Oslo og Trondheim.

Skrevet november 24, 2014 i Bibliotek/lærer, Nyheter, Poesislam, Presse Legg inn kommentar

Finalist: Anders Kippersund blir å se og høre på scenen under NM i poesislam fredag 28. november. Her fra delfinalen på Lillehammer. Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les.

Fredag 28. november klokken 19.00 skal deltakerne kjempe om publikums oppmerksomhet og poengsum fra scenen på Caféteatret i Hollendergata 8.

Deltakerne er:
Anders Kippersund (Lillehammer/Hamar)
Mona Rød (Gvarv)
Ane Grydeland (Tromsø)
Sofia Haugan (Oslo)
Bjørn Jansen (Trondheim)

Oppvarmer: Fredrik Høyer
Konferansier: Heidi Marie Vestrheim

Bli med og avgjør hvem som skal bli årets Norgesmester i poesislam.

Finalen starter 19.00, men møt opp i god tid, for her blir det garantert fullt hus.

Gratis inngang!

DJ Fotnote rister digitale snaddersnitter!

NM i poesislam arrangeres av Foreningen !les i samarbeid med lokale aktører.

Kontakt:
Hilde Slåtto
Prosjektleder for NM i poesislam, Foreningen !les
Tlf.: 941 09 026 / 40 606 499
Epost: hilde@foreningenles.no

Om poesislam
Poesislam er en konkurranse hvor deltakerne framfører egne tekster. Den befinner seg i krysningspunktet mellom diktopplesning, standup og spoken word. Deltakerne bedømmes både på bakgrunn av teksten de fremfører og måten de fremfører den på.

www.foreningeles.no/poesislam

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell organisasjon som ble etablert i 1997. Foreningen !les jobber for å inspirere til mer lesing og økt leseengasjement i befolkningen og særlig blant barn og ungdom i alderen 11–19 år.

www.foreningenles.no

###