Hva synes du om at lærere og elever mister lesesatsing?

Foreningen !les sine tiltak i skolen blir ikke videreført i Kunnskapsdepartementets Lesestrategi 2015-2019. Foreningen !les ser seg dermed nødt til å avlyse alle lesetiltak i skolen for 2015 og 2016. Det betyr at nærmere 200 000 elever og 5000 lærere i norsk skole står uten leselysttiltak ved skolestart i august.

Skrevet februar 20, 2015 i Bibliotek/lærer Legg inn kommentar

Avlyser tiltak: Foreningen !les sine prosjekter i skolen blir ikke videreført i regjeringens nye lesestrategi. Hva synes du om det?

Er du lærer, elev, bibliotekar, forfatter, forlagsredaktør etc. og har synspunkter på at Foreningen !les må avlyse sine tiltak i skolen? Da vil vi gjerne høre fra deg. Skriv i kommentarfeltet under eller send epost til les@foreningenles.no.

Takk til alle som gir oss støtte! Vi er fortvilte over at vi kan komme i en situasjon der vi må legge ned velfungerende lesetiltak som brukes av 200 000 elever årlig.

Vi blir veldig glad for all støtte som kan deles på hjemmesiden vår. Veldig fint hvis du har erfaring med bruk av noen av tiltakene våre.

Vil du si din direkte mening til Kunnskapsdepartementet? Send epost til postmottak@kd.dep.no.

Vh Foreningen !les