Delfinale Gvarv

Olaf Lundheim fra Levang er klar for NM-finalen i poesislam etter seieren i delfinalen på Gvarv, Telemark.

Finaleklar: Programleder Sarah Ramin Osmundsen utroper Olaf Lundheim til vinner av delfinalen på Gvarv i Telemark.

Gvarv, det lille tettstedet i Telemark, har vært en av de årlige arrangørene av delfinale i poesislam. I tradisjonens tro åpner poesislam Kartfestivalen, en kulturfestival med spesiell vekt på pop- og rockemusikk i den naturskjønne Farstadparken i Gvarv sentrum.

Delfinalen i poesislam ble arrangert torsdag 16. august i Gamlegata på Gvarv. Det var stor stemning blant de 80 publikummerne som var til stede. Fjorårets norgesmester og deltaker i VM i poesislam i Frankrike, Sarah Ramin Osmundsen, ledet slammen på Gvarv. Publikum fikk også med seg opptreden fra husmusiker hos Leonardos øre, Jon Jarle Haugen.

Årets delfinale i poesislam på Gvarv ble vunnet av Olaf Lundheim fra Levang. Lundheim vant foran Roy Chr. Andersen fra Oslo og Mona Rød fra Telemark. Med seieren er dermed Lundheim kvalifisert til NM-finalen i poesislam på Caféteatret i Oslo fredag 9. november.

Deltakere: Vinneren Olaf Lundheim sammen med programleder Sarah Ramin Osmundsen, Roy Chr. Andersen og Mona Rød.