Podkast-konkurranse i tXt-aksjonen

Årets konkurranse i tXt-aksjonen går ut på at dere får høre fem ulike lydhistorier. Oppgaven til hver enkelt elev eller hele klassen, er å finne ut hvilken lydhistorie som tilhører hvilken tekst fra tXt-antologien Opprør!

Skrevet november 9, 2018 i Bibliotek/lærer, Lærer ungdomsskolen, Nyheter Legg inn kommentar

Vinn iPad: Klarer du å finne ut hvilke lydhistorier som hører til hvilke utdrag i tXt-antologien? Da kan du vinne en iPad.

Vi trekker ut en elev som vinner en iPad, og flere klasser som vinner bokpakker.

For å klare konkurransen må du høre nøye etter og lete etter mange slags hint. Kanskje er en eller flere av personene hentet fra en tekst, kanskje har vi laget historien i sammen sjanger, eller kanskje har vi tatt utgangspunkt i en liten ting som skjer i teksten og laget ei hel historie av det. Eller noe helt annet. Du må altså lete etter både små og store ledetråder.

LES HER HVORDAN DU KAN DELTA I KONKURRANSEN