Nasjonal lærerkonferanse: «Engasjer neste generasjons lesere»

Mandag 16. september arrangerer Foreningen !les og Mediekompasset fra Mediebedriftenes landsforening (MBL) en nasjonal lærerkonferanse om fremtidens lesing og lesere. Seminaret har tittelen «Engasjer neste generasjons lesere» og finner sted i Gyldendalhuset i Oslo fra klokken 1000 til 1500. Registrering og kaffe fra klokken 0930.

Skrevet august 21, 2019 i Bibliotek/lærer, Lærer ungdomsskolen, Lærer videregående, Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Øverst fra venstre: Natalia Kucirkova (foto: Jeanette Larsen), Aslak Gottlieb og Tone Wilhelmsen Trøen (foto: Stortinget). Nederst fra Venstre: Mari Midtstigen, Svein Olav Langåker, Maja Lunde (foto Aschehoug) og Ingeborg Volan.

Skolen blir stadig bedre til å lære elever å lese, men både fag- og fiksjonstekster er i hard konkurranse med de visuelle og interaktive mediene. Hvordan engasjerer vi morgendagens lesere i dagens samfunn?

Denne konferansen vil sette søkelyset på hva lærere og utgivere kan gjøre for å engasjere de yngste tenåringene, og gi dem både evner og lyst til å forbli lesere livet igjennom. Bak konferansen står Mediekompasset fra Mediebedriftenes Landsforening og Foreningen !les.

Konferansen henvender seg først og fremst til lærere (8.-10. trinn) og bibliotekarer. I programmet møter du journalister, forfattere, didaktikere, utgivere og andre fagfolk som til daglig arbeider med de yngste tenåringene som lesende målgruppe – både på print og digitalt.

Tid: Mandag 16. september fra kl 10 (registrering og kaffe fra 09.30)
Sted: Gyldendalhuset, Hamsunsalen.

Konferansen er gratis og åpnes av stortingspresident Tone Wilhelmsen Trøenledes av Heidi Marie Vestrheim.

Les mer her

Meld deg på her