Møt vinneren av fotokonkurransen

«Jeg rett og slett elsker å ta bilder», sier Mia Kind Olsen.

Skrevet november 13, 2013 i Bibliotek/lærer, Faktafyk, Lærer ungdomsskolen, Nyheter, tXt-aksjonen, ungdom Legg inn kommentar

Mia Kind Olsen, vinner fotokonkurransen til Foreningen !les.

Foreningen !les lyste ut fotokonkurranse til tXt-aksjonen 2013, og vi fikk inn over 600 bilder. Vinneren av konkurransen er Mia Kind Olsen. Hun er 13 år, og kommer fra Bingsfoss ungdomsskole i Sørumsand kommune, rett ved Glomma. Vi spurte henne hva det var som fikk henne til å sende inn bilder til konkurransen.

– Da læreren vår en dag delte ut tXtSmak-boka til hele klassen, og jeg fikk se konkurransen som var bakerst i boka, bestemte jeg meg med en gang for at dette var noe jeg hadde lyst til å være med på! Et par uker senere dro jeg med meg lillesøstra mi ut for å knipse noen bilder. Hun var ikke så veldig glad for det, men hun stilte opp allikevel. Men hovedgrunnen er nok det at jeg rett og slett elsker og ta bilder, og hadde lyst til å få noe å bryne meg på!

Fikk du hjelp til å ta bildene, eller gjorde du alt selv?

– Jeg tok og redigerte bildene helt selv, men jeg hadde nok ikke klart å ta så fine bilder uten hjelp fra lillesøstra mi som stilte opp som modell.

Hva tenker du om at bildene nå skal bli trykt i Faktafyk?

Det blir en ære for meg å få ha bildet mitt i Faktafyk! Det kommer til å bli kjempe spennende, men også veldig gøy. Jeg gleder meg også til å se teksten som bildet mitt skal illustrere.

Foreningen !les gratulerer Mia Kind Olsen. Faktafyk 2014 kommer ut i januar, og der vil dere få se alle bildene som Mia Kind Olsen har tatt. Bestill Faktafyk 2014 her.