Bokslukerbøkene er klare!

Til høsten er Foreningen !les i gang med ny Bokslukerpris. Alle påmeldte elever på 6. trinn vil motta en antologi til skolestart i august. Elevene skal lese utdrag i løpet av høsten og stemme fram sine fem superfinalister. Her er bøkene som blir med i antologien.

Skrevet juni 4, 2019 i Barneskole, Bibliotek/lærer, Formidling, Nyheter, Presse Legg inn kommentar

– Det har kommet ut mange gode bøker for aldersgruppen i løpet av det siste året. Jeg vil gjerne få takke de 22 anmelderklassene som har lest og vurdert og hjulpet oss med å plukke ut noen av de aller beste titlene til prosjektet. Det har blitt en en god og variert antologi. Nå gleder vi oss til at den kommer ut i skolene og til å høre hva barna synes om bøkene, sier prosjektleder for Bokslukerprisen i Foreningen !les, Troels Posselt.

Her er listen over de ti bøkene som blir representert i antologien som sendes til ca. 45 000 elever på 6. trinn i norsk skole.

Victoria Vargmo og jerntrollet

Nagel. FNRZ 1
Sigbjørn Lilleeng
Jippi Forlag 2018