NM i poesislam: Taro til topps

Taro Vestøl Cooper er ny norsk mester i poesislam etter en forrykende finale på Caféteatret i Oslo fredag 22. november.

Skrevet november 25, 2013 i Bibliotek/lærer, Nyheter, Poesislam Legg inn kommentar

NM-vinner: Taro Vestøl Cooper er ny norsk mester i poesislam. Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les.

Caféteatret i hovedstaden var denne fredagskvelden stappfull av stemningsfulle og spente publikummere. Hvem av de seks deltakerne, som gjennom året har vunnet hver sin delfinale rundt omkring i Norge, ville stikke av med tittelen Norgesmester i poesislam 2013, en fet pokal, bokpakke og et reisegaverkort på 10 000 kr?

Ville det bli Hannah Wozene Kvam (delfinale Lillehammer), Inkiri Abrahamsson (Gvarv), Kaisa Aglen (Trondheim), Eirik Skrede (Tromsø), Taro Vestøl Cooper (Drammen) eller Evelyn Rasmussen Ozasuwa (Oslo)?

Årets NM-finale i poesislam inneholdt svært høyt nivå fra samtlige deltaker og publikumsjuryene lot seg begeistre med høye poengsummer. Etter tre fantasiske runder var det derfor ulidelige spennende hvem som ville bli årets mester.

Til slutt var det Taro Vestøl Cooper som vant knepent foran Evelyn Rasmussen Ozasuwa. Dette var Taros andre NM-tittel, den første tok han i 2010.

Årets konferansier var Heidi Marie Vestrheim, som selv briljerte med en sanger og låtskriver-slam i pausen.

Foreningen !les takker alle deltakerne for strålende innsats og gratulerer til Taro som Norgesmester i poesislam 2013!