Utlysning: Vi søker prosjektleder

Vil du jobbe i Foreningen !les? Vi søker en prosjektleder til å videreutvikle to av våre lesefremmende prosjekter – Bokstart og Leseskogen.

Skrevet mai 9, 2018 i Nyheter Legg inn kommentar

Prosjektleder – 1-årig engasjement med mulighet for forlengelse

Foreningen !les ble startet i 1997 og er en medlemsorganisasjon med 40 medlemmer ibokbransjen. Foreningen mottar støtte fra blant annet Kulturrådet og Utdanningsdirektoratet og fra medlemsorganisasjonene. Foreningens formål er å arbeide for å fremme lesing i alle aldersgrupper og i alle samfunnslag. Foreningen har omfattende tiltak særlig mot skole og bibliotek. I 2017 har om lag 260 000 elever deltatt på ett eller flere lesetiltak i regi av Foreningen !les. Foreningen !les har i dag en administrasjon med seks ansatte.

• Arbeidsgiver      | Foreningen !les
  • Stillingstittel      | Prosjektleder 1årig engasjement med mulighet for forlengelse
  • Sted                    | Oslo
  • Frist                    | 25.05.2018
  • Send søknad til silje@foreningenles.no

Prosjektleder får et overordnet ansvar for disse to prosjektene, herunder prosjektutvikling, framdrift, søknadsskriving, rapportering, oppfølging og koordinering.

Bokstart skal gi gode leseopplevelser og styrke språkopplæringen fra tidlig alder. Tiltaket retter seg mot barn i deres første og andre leveår og deres foreldre for å fremme verdien av høytlesning, øke tilgjengeligheten av litteratur og gi barn og voksne et lesende fellesskap. Internasjonalt har bokstart eksistert i 25 år og gjennomføres i 40 land. Prosjektet er nå en pilot for fire utvalgte bydeler i Oslo med ønske om å utvikle det til en nasjonal satsning. Foreningen !les har prosjektlederansvar, men gjennomføringen skjer i samarbeid med lokale helsestasjoner og bibliotek.

Leseskogen retter seg inn mot barn i 1.-2. trinn på barneskolen, deres lærere og foresatte. Barn som blir lest høyt for har større sjanse for å utvikle leselyst og engasjement for lesing. Målet med Leseskogen er at elever skal få gode leseopplevelser på skolen og hjemme.

Kvalifikasjoner og egenskaper

• Relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole eller realkompetanse
  • Erfaring fra prosjektledelse
  • Interesse for og kunnskap om lesing og litteratur
  • Personlig engasjement for tidlig innsats
  • God skriftlig og muntlig framstillings– og formidlingsevne
  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • Gode kontaktskapende evner og samarbeidsevner
  • Løsningsorientert

Vi tilbyr

• Stillingsbrøk: 100%
  • Faglig spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med kompetente kunnskapsarbeidere
  • 35 timers arbeidsuke. Kortere arbeidstid er kompensasjon for mye lesing utenom arbeidstid.
  • Lønn etter avtale.
  • Arbeidssted er kulturhuset Sentralen i Oslo sentrum.

Prosjektleder rapporterer til daglig leder.

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til daglig leder Silje Tretvoll på epost silje@foreningenles.no eller mobil 928 15 434.

Søknadsfrist fredag 25. mai.