Uprisen: Vi søker nominasjonsjury 2019/20

Går du på ungdomsskolen og ønsker en utfordring? Uprisen søker fem elever fra hele landet som skal nominere fem bøker til Uprisen 2020.

Skrevet november 4, 2019 i Bibliotek/lærer, Lærer ungdomsskolen, Nyheter

Her er nominasjonsjuryen 2018/19 med de fem nominerte bøkene til Uprisen – årets ungdomsbok 2019. Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les.

I hele høst anmelder elever på ungdomsskolen norske skjønnlitterære bøker utgitt i 2019. Anmeldelsen publiseres på uprisen.no.

Vi søker nå fem ungdommer til nominasjonsjuryen til Uprisen. De utvalgte vil på bakgrunn av anmeldelsene bestemme hvilke fem bøker som skal gå videre til Upris-finalen.

De fem nominerte bøkene skal så leses av syv juryklasser rundt omkring i Norge. Vinneren kåres under Norsk Litteraturfestival på Lillehammer i mai 2020.

Søknadsfrist: 20. november 2019.
Søknad (og spørsmål) sendes til bjarte@foreningenles.no

Les mer om utlysningen her