Uprisen – storjuryen diskuterer

Akkurat nå sitter storjuryen og diskuterer hvem som vinner årets Uprisen. To representanter fra hver juryklasse er samlet i Banken på Lillehammer for å finne ut hvem av de nominerte som skal bli årets ungdomsbok.

Skrevet mai 25, 2016 i Nyheter, Uprisen - årets ungdomsbok Legg inn kommentar

Storjury_diskuterer_NETT

Hvem som vinner finner vi ut på utdelingen i morgen, torsdag 26. mai kl. 13.00. Det er tiende året på rad at Uprisen deles ut til den forfatteren som ungdom over hele Norge mener har skrevet den beste ungdomsboken.

Årets nominerte er:
#alfahann av Jan Tore Noreng, Gyldendal
Mumiens mysterium av Tom Egeland, Aschehoug
Evna (Ravneringene 3) av Siri Pettersen, Gyldendal
Glimt av Tor Arve Røssland, Samlaget
I morgen er alt mørkt – Marlens historie av Sigbjørn Mostue, Cappelen Damm

Årets juryklasser:
Farsund barne- og ungdomsskole (Vest-Agder)
Flora ungdomsskole (Sogn og Fjordane)
Folldal skole (Hedmark)
Kråkerøy ungdomsskole (Østfold)
Mælan skole (Sør-Trøndelag)