Stem på de norske ALMA-priskandidatene for 2020!

Norske aktører med nominasjonsrett til verdens største barnelitteraturpris, Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA), åpner nå opp for at du kan være med på å avgjøre hvilke kandidater fra Norge som skal nomineres til prisen. Foreningen !les er en av kandidatene. Vi har vært nominert fire år på rad og håper selvsagt på en femte nominasjon!

Skrevet april 10, 2019 i Bibliotek/lærer, Nyheter Legg inn kommentar

Det er Norsk barnebokinstitutt, IBBY (International Board of Books for Young People) Norge, Norske barne- og ungdomsbokforfattere (NBU), Norsk bibliotekforening barn og unge og Norsk Litteraturfestival som står bak denne avstemningen. De vil i år bruke nominasjonsretten til å la lesernes mening bli hørt.

«De to kandidatene som får flest stemmer vil bli sendt inn som norske kandidater til ALMA for 2020. Vi ønsker med dette å øke engasjementet rundt en av de aller viktigste internasjonale prisene for barne- og ungdomslitteratur og sørge for at de nominerte kunstnerne og organisasjonene får den oppmerksomheten de fortjener. Å være nominert til denne prisen er en stor seier i seg selv. Vi håper likevel at en av de norske kandidater skal få gleden av å motta prisen. Det mener vi nemlig de fortjener», skriver aktørene på barnebokinstituttet.no.

Her kan du lese om vårt arbeid i Foreningen !les

Her kan du lese mer om de andre kandidatene og hvordan du stemmer