Sofie Frost vant Nordisk Mesterskap i slampoesi

Sofie Frost vant Nordisk Mesterskap slampoesi i Uppsala i Sverige lørdag 26. mai. Hun overtok dermed tittelen etter forrige års vinner, norske Evelyn Rasmussen Osazuwa.

Skrevet mai 28, 2018 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Mester: Sofie Frost fra Norge ble lørdag kåret til Nordisk mester i slampoesi. Her er hun flankert av deltakerne fra de andre nordiske landene etter finalen i Uppsala i Sverige. Foto av Nils Jansson.

Pressemelding fra Foreningen !les 28. mai 2018
Kontakt: Hilde Slåtto, tlf.: 941 29 000

Startskuddet for Nordisk Mesterskap (NM) gikk av i 2017 da mesterskapet ble arrangert av Foreningen !les på Norsk Litteraturfestival på Lillehammer. NM er et samarbeid mellom slampoesimiljøene i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island.
Finalistene er de nasjonale vinnerne av de respektive landenes nasjonale mesterskap.

Årets deltagere var:
Sara Hauge – Danmark
Sofie Frost – Norge
Frej Haar – Sverige
Jón Magnús Arnarrsson – Island
Juho Kuusi – Finland
Victor von Hellens – Finland

Nordisk slampoesi er for tiden i verdensklasse. På Banknatta under Litteraturfestivalen på Lillehammer fredag 1. juni klokken 2130 arrangerer Foreningen !les Nordisk slamfest.

– Det blir et forrykende show med Nordens beste slammere på scenen, og med vår ferske nordiske mester, Sofie Frost, i spissen, sier prosjektleder for slampoesi i Foreningen !les, Hilde Slåtto.

Kontakt:
Hilde Slåtto
Foreningen !les
Tlf.: 941 29 000
Epost: hilde@foreningenles.no

Om slampoesi
Slampoesi er en konkurranse hvor deltakerne framfører egne tekster. Den befinner seg i krysningspunktet mellom diktopplesning, standup og spoken word. Deltakerne bedømmes både på bakgrunn av teksten de fremfører og måten de fremfører den på.

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell medlemsorganisasjon som ble stiftet i 1997. Foreningen !les jobber for å fremme lesing I alle samfunnslag og er blant Norges fremste formidlere av litteratur til barn, ungdom og voksne. Foreningen !les står bak prosjekter som
bl.a. tXt-aksjonen, Ungdommens kritikerpris, Uprisen, Bokslukerprisen og Tid for ti. Foreningen !les mottok i 2017 bokbransjens hederspris, Gullegget, og ble for tredje gang nominert til verdens største barnelitteraturpris, Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA) 2018. Les mer på www.foreningenles.no