Siste: Mer enn 80 000 påmeldt Bokslukerprisen!

Vi har sprengt kapasiteten på Bokslukerprisen og har derfor nå stengt for påmelding. Vi beklager til skoler som ikke får meldt seg på, men oppfordrer dere til å bruke bokslukerprisen.no.

Skrevet august 20, 2018 i Barneskole, Bibliotek/lærer, Formidling, Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Bokslukerprisen har tidligere vært forbeholdt elever på 6. trinn i norsk skole. Takket være midler fra Utdanningsdirektoratet kunne vi dette skoleåret også tilby Bokslukerprisen til elever på 5. trinn. Nå er over 80 000 antologier bestilt.

– Vi er veldig glade for at midler fra Utdanningsdirektoratet gjorde det mulig for oss å utvide prosjektet. Bokslukerprisen har lenge vært et populært prosjekt på 6. trinn og nå har også 5. trinn tatt godt imot tilbudet. Påmeldingen har gått over all forventning, og nå er det dessverre tomt for materiell, sier prosjektleder for Bokslukerprisen i Foreningen !les, Troels Posselt.

Men:

– Klasser som likevel vil lese, lytte og jobbe med tekstutdragene, kan bruke bokslukerprisen.no. På nettsiden finnes tekstene, lydfiler av utdragene og lærerveiledning. Vi håper å kunne tilby Bokslukerprisen til enda flere elever på 5. og 6. trinn neste år, sier Posselt.

NB! For tXt-aksjonen på ungdomsskolen og Rein tekst i videregående skole er det fortsatt mulig å melde seg på. Det er et begrenset opplag av antologiene igjen, så det kan være lurt å være rask hvis du vil ha materiell gratis skolen eller biblioteket.

Påmelding for tXt her

Påmelding for Rein tekst her

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell medlemsorganisasjon som ble stiftet i 1997. Foreningen !les jobber for å fremme lesing I alle samfunnslag og er blant Norges fremste formidlere av litteratur til barn, ungdom og voksne. Foreningen står bak prosjekter som bl.a. tXt-aksjonen, Ungdommens kritikerpris, Uprisen, Bokslukerprisen og Tid for ti. I 2017 mottok Foreningen !les bokbransjens hederspris, Gullegget. Foreningen ble også nominert til verdens største barnelitteraturpris, Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA) 2018. Les mer på www.foreningenles.no