tXt-aksjonen 2020

Her er informasjon om tXt Drømmer 2020.

Skrevet mai 20, 2020 i Bibliotek, Bibliotek/lærer, Formidling, Lærer ungdomsskolen, Nyheter

tXt-aksjonen er Norges eldste og største leselystaksjon i ungdomsskolen. Hvert skoleår deltar rundt 120 000 elever i aksjonen. Alle som melder seg på mottar en gratis antologi med smakebiter fra nyere norske og oversatte skjønnlitterære ungdomsbøker innen ulike sjangre.

Til aksjonen følger en egen nettside, txt.no, med tekstene, lydfiler, konkurranser, bonusstoff og lærerveiledning.

tXt for neste skoleår har tittelen Drømmer. Du kan nå melde på din skole eller ditt bibliotek. Meld deg på innen 15. juni og få gratis antologier tilsendt i august.

Finn skolen i nedtrekklista og fyll inn detaljer. Merk at du bestiller klassesett. 1 klassesett inneholder 30 antologier. Tilhører du bibliotek, krysser du av for bibliotek og fyller inn detaljer.

Finner du ikke skolen i nedtrekklista, kan du enten krysse av for bibliotek og fylle inn detaljer, eller sende epost til ole@foreningenles.no.

Har du behov for færre antologier enn 30 stk.? Send epost til ole@foreningenles.no med antall antologier du ønsker og skolen/bibliotekets adresse.

HER ER BOKLISTA TIL TXT 2020

Spørsmål? Ta kontakt med ole@foreningenles.no