Om Uprisen på God morgen Norge

Prosjektansvarlig for Uprisen – årets ungdomsbok i Foreningen !les, Petra Helgesen, gjestet onsdag 3. mars 2021 God morgen Norge sammen med Anna Gjems French fra nominasjonsjuryen til prisen.

Skrevet mars 4, 2021 i Bibliotek/lærer, Boktips, Formidling, Lærer ungdomsskolen, Nyheter

Boktips: Petra Helgensen (t.v.) i Foreningen !les og Anna Gjems French fra nominasjonsjuryen til Uprisen serverte boktips på God morgen Norge. Foto: God morgen Norge/TV2

Uprisen i regi av Foreningen !les er ungdoms egen kåring av den beste norske skjønnlitterære ungdomsboka utgitt inneværende år. Les mer om prisen her

Onsdag 3. mars var prosjektansvarlig i Foreningen !les, Petra Helgesen, og Anna Gjems French fra nominasjonsjuryen på God morgen Norge på TV2 for å blant annet snakke om de fem nominerte bøkene til prisen. Uprisen deles ut under Litteraturfestivalen på Lillehammer i slutten av mai.

SE INNSLAGET HER