Kagge forlag blir nytt A-medlem i Foreningen !les

Kagge forlag går inn som A-medlem i Foreningen !les for å støtte arbeidet med å fremme lesing i alle aldersgrupper og i alle samfunnslag.

Skrevet mai 14, 2018 i Bibliotek/lærer, Nyheter, Presse Legg inn kommentar

A-medlem: Kagge forlag blir nytt A-medlem i Foreningen !les. Foto av Silje Tretvoll (t.v.) av Finn Ståle Felberg og av Jorunn Sandsmark av Marte Garmann.

Pressemelding fra Foreningen !les mandag 14. mai 2018
Kontakt: Silje Tretvoll, tlf.: 928 15 434

– Det fantastiske arbeidet til Foreningen !les er viktigere nå enn noen gang. Det er et arbeid vi ønsker å bidra til, sier Kagges nye forlagssjef, Jorunn Sandsmark.

De senere årene har Kagge forlag hatt en målrettet satsning på barne- og ungdomslitteratur. Flere av forlagets bokserier har markert seg, som CLUE, Verdens kuleste gjeng og Dustedagboka-serien. Forlaget satser også nå sterkt på oversatt barne- og ungdomslitteratur, og har ansatt egen sjefredaktør for dette feltet.

– Vi er selvsagt veldig glade for at Kagge forlag har bestemt seg for å støtte arbeidet vårt. Kagge forlag har gjennom mange år markert seg sterkt med sine utgivelser, sier Silje Tretvoll, daglig leder i Foreningen !les.

– Medlemmene våre er utrolig viktige for oss. Å ha deres støtte i ryggen på arbeidet vi gjør, er avgjørende. Når Kagge forlag nå går inn i Foreningen !les har vi til sammen 40 medlemsorganisasjoner fra mange ulike deler av bokbransjen, legger hun til.

Kontakt:
Silje Tretvoll
Daglig leder i Foreningen !les
Tlf.: 928 15 434
Epost: silje@foreningenles.no

Om Kagge forlag
Kagge forlag ble stiftet i 1996 og er i dag Norges femte største forlag. Forlaget satser på både skjønn- og generell litteratur for allmennmarkedet, og gir ut en rekke ledende norske og utenlandske forfattere. Sammen med datterselskapet J.M. Stenersens forlag er Kagge forlag landets største innen norsk sakprosa, og det siste året har forlaget hatt ekstra fokus på oversatt skjønnlitteratur for både voksne og barn.
Les mer på www.kagge.no

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell medlemsorganisasjon som ble stiftet i 1997. Foreningen !les jobber for å fremme lesing i alle samfunnslag og er blant Norges fremste formidlere av litteratur til barn, ungdom og voksne. Foreningen !les står bak prosjekter som bl.a. tXt-aksjonen, Ungdommens kritikerpris, Uprisen, Bokslukerprisen og Tid for ti.
Foreningen !les mottok i 2017 bokbransjens hederspris, Gullegget, og ble for tredje gang nominert til verdens største barnelitteraturpris, Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA) 2018. Les mer på www.foreningenles.no