Hat trick på klubbhuset

Fotballguttene på Bjørndal IF fikk besøk av leseagent Drifa Gudmundsdottir etter trening.

Skrevet november 20, 2013 i Bibliotek, Idrett Legg inn kommentar

Som en del av prosjektet Hat trick – litteratur, formidling og fotball besøkte leseagenter fra Deichmanske bibliotek, avdeling Bjørnholt og Holmlia, hvert sitt fotballag i bydelen for å formidle bøker. Basert på formidlingen valgte spillerne ut sine favoritter som de ønsket at leseagentene skulle formidle til vennskapslaget under en fellessamling.

Drifa Gudmundsdottir ved Bjørnholt bibliotek (nå jobber hun ved Akershus fylkesbibliotek red.anm.) besøkte et guttelag i Bjørndal IF tirsdag 15. oktober. Etter en treningsøkt ute på banen, kom spillerne slitne, men opplagte inn til formidling på klubbhuset.

Flere bøker ble formidlet denne kvelden og Lars Mæhles bok Fuck Off I Love You pekte seg ut som en favoritt blant spillerne.

Leseglade gutter: Spillerne på Bjørndal IF tok godt i mot leseagenten. Foto: Foreningen !les