Fotballgutter leser

Skolebibliotekkoordinator Olaug Øveland Sætren ved Grimstad bibliotek overleverte Jerv FFO en bokbag fra Foreningen !les.

Skrevet april 30, 2013 i Bibliotek, Bibliotek/lærer, Idrett, Nyheter Legg inn kommentar

Leseglede: Ivrige fotballgutter i Jerv med bøker. Her sammen med FFO-lederen og forfatter Steffen Sørum. Foto: Olaug Øveland Sætren/Grimstad bibliotek.

Det var under barnebokfestivalen i Grimstad at Sætren besøkte de lese- og fotballivrige guttene i Jerv. På besøk kom også den habile fotballspilleren og forfatter Steffen Sørum.

– Bøkene i bagen skal byttes ut med jevne mellomrom slik at det alltid er noe nytt en kan lese. Bagen inneholder både skjønnlitteratur og faglitteratur, og skal bli flittig brukt framover, sier Sætren.

Sørum besøkte de lesende fotballguttene for å snakke om sine bøker Korsfarerne og Dødsengler, samt cricket og selvfølgelig fotball.

– Da vi forlot fotballbrakken satt alle barna rundt omkring på stoler og sofaer med hver sin bok. Mission accomplished, skriver Sørum på sin blogg.