Bokslukerprisen er fulltegnet

Før skolestart ble Bokslukerprisen fulltegnet. 45 000 antologier er nå på vei til elever på 6. trinn rundt omkring i Norge.

Skrevet august 20, 2019 i Bibliotek/lærer, Nyheter, Presse Legg inn kommentar

I år er Bokslukerprisen bare for klasser på 6. trinn i norsk skole. Påmeldingen har gått radig unna og før skolestart var aksjonen fulltegnet. Opplaget er på 45 000 antologier.

– Etterspørselen har vært veldig stor, og vi skulle selvfølgelig gjerne hatt med enda flere elever på Bokslukerprisen dette skoleåret, sier prosjektleder for Bokslukerprisen i Foreningen !les, Troels Posselt.

– Samtidig er vi glade for at så mange 6. klasser har lyst til å bruke Bokslukerprisen som ledd i det viktige arbeidet med å legge til rette for utvikling av engasjement for lesing og litteratur, legger han til.

Se hvilke bøker som er med i årets Bokslukerpris her

Det er fortsatt mulig å melde seg på andre aksjoner i regi av Foreningen !les.

Leseskogen er for elever på 1. og 2. trinn. På leseskogen.no finner dere bl.a. boktips fra elever, tips til høytlesing, en veiledning for lærere, brosjyre for foreldre og aktiviteter. Hver høst og vår kan elevene være med å utvikle en høytlesingshistorie skrevet av en kjent forfatter. Til hvert kapittel av historien kan klassene sende inn sine ideer til forfatteren om hvordan de forestiller seg at fortellingen kan utvikle seg videre, og forfatteren vil bruke elevens innspill til inspirasjon i den videre skrivingen. Registrer deg her

tXt-aksjonen er Norges største og eldste leseaksjon i ungdomsskolen. Alle påmeldte får en antologi med utdrag fra 13 nyere norske og oversatte skjønnlitterære bøker.

PÅMELDINGSSKJEMA HER

BOKLISTE HER

Rein tekst er en leseaksjon i videregående skole. Alle påmeldte for en antologi med utdrag fra 13 nyere norske og oversatte skjønnlitterære utgivelser og sakprosabøker. Merk at i år vil Rein tekst bli sendt noe senere til påmeldte skoler. Materiellet vil være på skolene etter høstferien. Bokliste er under arbeid.

PÅMELDINGSSKJEMA HER

Lurer du på noe?