Arbeidsuke: Møt Emilie!

Emilie Kauserud Bræck er 14 år og elev ved Verket skole i Moss. Hun elsker å lese og skrive. Da passer det bra å ta arbeidsuka her hos oss i Foreningen !les.

Skrevet juni 4, 2019 i Nyheter Legg inn kommentar

Leser: Emilie Kauserud Bræck er en ivrig leser og har arbeidsuke hos Foreningen !les.

– Jeg ville jobbe i Foreningen !les fordi jeg alltid har vært glad i å lese bøker. Jeg er også veldig glad i å skrive, så jeg syntes dette var en veldig fin mulighet, sier Emilie.

Hun liker å lese fordi hun da drømmer seg inn i en verden hun selv styrer.

– Men jeg er også en tilskuer i denne verden. Jeg lever meg så inn i karakterene at jeg tror jeg er en av dem noen ganger.

På fritiden driver Emilie med svømming, og er med familie og venner, og leser og skriver. Hva er hennes favorittbok?

– En av de beste bøkene jeg har lest, er Perfekt kjemi av Simone Elkeles, sier hun og legger til at hun også likte Brennende hjerter og Grenseløs kjærlighet av samme forfatter.

– Og Utvelgelses-serien av Kiera Cass og Det angår også deg av Henrik Sachnowitz.

Hva med musikk, film og tv?

– Jeg hører på alt mulig, men favorittartisten min er Shawn Mendes. Jeg har ikke en favorittfilm for øyeblikket. Jeg har heller ikke noen favorittserie, men nå ser jeg på Grey´s Anatomy.