Konferanse: Bokstart – språk fra første stund

Foreningen !les inviterer til heldagskonferansen Bokstart – språk fra første stund 12. april 2019 på Sentralen (Marmorsalen) i Oslo. Konferansen er gratis og vi dekker lunsj.

Skrevet april 9, 2019 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Konferansen vil presentere forskning på lesing og språkutvikling, utveksle internasjonale og nordiske erfaringer fra lesefremmende tiltak rettet mot små barn, og fremheve verdien av høytlesing og gode bildebøker for de yngste barna.

Bokstart er et internasjonalt tiltak som går ut på å dele ut gratis bøker og informasjonsmateriell om språkutvikling til små barn (0-3 år) og deres foreldre i samarbeid med helsestasjon og bibliotek. Målet er å gi alle barn en god start ved å gjøre litteratur tilgjengelig, introdusere familiene til biblioteket og oppfordre foreldre til å lese høyt for barnet sitt. Les mer om Bokstart her.

Konferansen er for bibliotekarer, helsearbeidere og andre som jobber med barns språkutvikling, og alle som er opptatt av litteraturformidling rettet mot små barn og familier.

Tid: 12. april kl. 09:30–16:00
Sted: Marmorsalen på Sentralen, Øvre Slottsgate 3 i Oslo.

Konferansen er gratis.
Påmeldingsfristen var 25. mars, men vi har noen ledige plasser. Send epost til sigrun@foreningenles.no.

SE HELE PROGRAMMET HER: Program Bokstartkonferanse

Kontakt: