Idrettens lesedag: Rollemodeller

Hvordan bruker idrettsutøvere lesing aktivt for å trene konsentrasjon, forestillingsevne og mestringsfølelse?

Skrevet mars 1, 2024 i Idrettens lesedag

Som en del av Idrettens lesedag skal vi snakke med idrettsutøvere om blant annet viktigheten av lesing og om konsentrasjon, forestillingsevne og mestringsfølelse.

Målet er å lage flere filmer som kan deles i sosiale medier og vises frem på skoler, bibliotek osv.

Lag gjerne egne filmer eller ta et bilde av deres Idrettens lesedag på skolen. Hvis dere vil dele filmer og bilder i sosiale medier, bruk #idrettenslesedag.

Spørsmål?
Kontakt les@foreningenles.no

Fra arkivet
I forbindelse med prosjektet Hat trick – litteratur, formidling og fotball filmet vi lesende fotballspillere. Ikke alle spillerne er like aktive lenger eller spiller for samme klubb, men du kan se filmene her