DenBoka er nettsiden for ungdom

Nytt fra skoleåret 2023/24 er at vi har laget en ny nettside bare for elevene. På denboka.no finner elevene tekster, artikler, lydfiler og videoer med mer til tXt, Uprisen og Faktafyk.

Skrevet oktober 24, 2023 i ungdom

DenBoka.no er en side som kan hjelpe ungdom med å finne sin neste favorittbok. Her kan de finne boktips, bøker kategorisert etter tema og sjanger, anmeldelser og kommentarer som andre ungdommer har skrevet, artikler og intervjuer. Mens alt lærerstoffet er samlet her på Foreningen !les, kan ungdommene få være i fred på denboka.no. Hvis du har elever som deltar i noen av prosjektene våre, send dem til denboka.no!

Foreningen !les samarbeider også med Ubok.no. Nettsiden ubok.no er en bokbase bestående av bøker for ungdom på norsk. Ubok handler om å skape leselyst hos ungdommer ved at ungdommer anbefaler bøker til hverandre, akkurat som denboka.no. Men for å nå ut til målgruppa der de er, fokuserer Ubok på formidling på TikTok og Instagram. En redaksjon av ungdommer mellom 13 og 18 er med og styrer og publiserer innhold.