Bokstartseminar 20. oktober 2023

Fredag 20. oktober inviterer Foreningen !les til gratis seminar om prosjektet Bokstart og andre tiltak som skaper leselyst med de minste barna. Sett av datoen allerede nå.

Skrevet august 8, 2023 i Bibliotek/lærer, Formidling, Nyheter

Bokstart – Språk og lesing fra første stund
Dato: Fredag 20. oktober
Klokken: 09:00-15:30
Sted: Marmorsalen, Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo

Arrangør: Foreningen !les

Foreningen !les inviterer til gratis seminar om prosjektet Bokstart og andre tiltak som skaper leselyst med de minste barna.

Bokstart er et internasjonalt anerkjent prosjekt som oppmuntrer voksne til å lese sammen med barn fra de er små. Helsestasjoner, bibliotek og barnehager samarbeider om å sikre flere barn gode opplevelser med bøker fra tidlig alder, blant annet ved å gi barn og deres foresatte bokgaver.

– På seminaret vil vise fram eksempler på hvordan vi kan samarbeide om å fremme lesing og små barns språkutvikling. Det vil handle om hvordan vi sammen kan bygge en lesekultur, og jobbe for å få foresatte og alle som jobber med små barn med på laget. På programmet er også foredrag om forskning på lesing og lesefremmende tiltak i en digital tid, sier prosjektansvarlig for Bokstart i Foreningen !les, Sigrun Feiring.

Hold av dagen! Program og navn på innledere kommer – følg med!!!