Kinatown

Av: Jens K Styve i Formidling Skriv anmeldelse

[finnboka query="Kinatown" btnClass="primary-button"]

Detektivbyrået til Thomas for en uventet oppgave

Lest av: Ole

Fra forlaget: Sommerferien har begynt, men når nabolagets detektiv får et oppdrag som angår de voksnes verden, kan leken være over.

Jens K Styve og Øyvind Lauvdahl ga ut den kritikerroste Torsken Bel Air i 2003. Gjennom mer enn ti år har denne oppfølgeren av samarbeidet ligget og godgjort seg før de nå er tilbake med en ny skildring av mennesker i utkantnorge. Som alltid i Jens K Styves forfatterskap dreier det seg om en historie med gode følelser for samspillet mellom personer og deres plass i lokalsamfunnet.

Historien forsterkes ytterligere i Øyvind Lauvdahls regi. Her bygger han videre på det mangainspirerte uttrykket fra Torsken Bel Air, og historien fortelles med filmatiske og stemningsbyggende virkemidler.

Forlag: Jippi
Illustratør: Øyvind Lauvdahl