Drabant Vol. 2

Av: Øyvind Holen i Formidling Skriv anmeldelse

[finnboka query="Drabant Vol. 2" btnClass="primary-button"]

Om taggemiljøet i Oslo på 1990-tallet. Holen og Noguchi oppretter kvaliteten fra vol. 1.

Lest av: Ole

Fra forlaget: Oslo, sommeren 1995. Victor, Fredrik og Camilla er ferdig med skole – og prøver nå å finne sin plass i voksenlivet. Men de tidligere vennene har sklidd fra hverandre: Victor sover på dagen og bomber Oslo om natta, Fredrik prøver å få endene til å møtes bak kassa på lokalbutikken på hjørnet og Camilla jakter på lykken i Oslos uteliv.

Samtidig som Oslo kommune strammer inn jakten på graffitimalerne, omfavner både uteliv og platebransje hiphopmusikken. I løpet av noen hektiske sommerdager blusser gammel kjærlighet og rivalisering opp igjen, mens forholdene settes på prøve av kyniske forretningsfolk, hensynsløse autoriteter og samvittighetsløse kriminelle.

Kommer Victor, Fredrik og Camilla seg helskinnet gjennom Oslo-natta?

Drabant 2 er en frittstående fortsettelse av tegneserieromanen Drabant, som vant Sproingprisen 2013 for beste norske tegneserie.

Forlag: Cappelen Damm
Illustratør: Mikael Noguchi