Blodspor i Klondike

Av: Johan B. Mjønes i Formidling Skriv anmeldelse

[finnboka query="Blodspor i Klondike" btnClass="primary-button"]

Eventyr og spenning når norsk gutt møter vill natur og kynisk oljebransje i Alaska.

Lest av: Bjarte

Fra forlagets hjemmeside: Iditarod er verdens lengste og tøffeste hundesledeløp. Det går fra Anchorage i sørøst til Nome i nordvest i Alaska. Leif er på vei mot en sensasjonell plassering, men så slår været om, og det blir en voldsom storm. Leif er brått alene i vinterødemarken.
Det handler om hundekjøring, om å overleve i ødemarken og om gulleventyret i Klondike, men det handler også om å ta vare på jorden. For Leif blir vitne til miljøkriminalitet som gjør at sterke krefter ønsker å hindre ham i å komme tilbake til sivilisasjonen.
Inspirert av Jack Londons bøker fra Alaska og «Når villdyret våkner» har Mjønes skrevet en iskald thriller om en kamp på liv og død.

Forlag: Aschehoug
Utgivelsesår: 2014