Verdens Kuleste Dag: Foreningen !les Skapte Fortellermagi!

Morsomt eventyr og et skummelt spøkelsehistorie ble satt i fokus på Verdens Kuleste Dag med en engasjerende fortellerstund kombinert med live lyddesign. Gjennom den kjente 7 far i huset og lydeffekter ble publikum tatt med på en uforglemmelig reise i eventyrets verden, hvor fantasi og lyd skapte en magisk opplevelse for både store og små.

Skrevet september 3, 2024 i Nyheter

Foreningen !les var til stede på Verdens Kuleste Dag, og deres bidrag var en uforglemmelig opplevelse for både store og små. Under strålende sol og med godt oppmøte fyltes teltet og leseplassen utenfor med engasjerte lyttere som ville oppleve magien av eventyr og spøkelseshistorier.

Inne i teltet trollbandt forteller Trygve Ramnefjell publikum med levende eventyr om den syvende far i huset og spøkelseshistorier som fikk barn til å gruble og foreldre til å grøsse. Ved siden av sto DJ Beatur, som med sine imponerende beatboxing- og DJ-ferdigheter skapte en unik musikalsk bakgrunn til fortellingene. Men det stoppet ikke der – de dyktige lydeffektmakerne Eivind og Vibeke bidro med live lyddesign, noe som gjorde opplevelsen enda mer intens og levende. Lydene av torden, vind og raslende skritt skapte en stemning som sugde tilhørerne inn i hver eneste historie.

Utenfor teltet ble det også lagt til rette for at publikum kunne nyte en god bok i sola på leseplassen, som var et populært tilholdssted for de som ønsket en liten pause med litteratur i hendene. Atmosfæren var fylt med leselyst, magi og latter, og Foreningen !les viste virkelig hvordan litteratur kan engasjere og underholde alle aldre.

Med en kombinasjon av fengende fortellinger, kreativ lyddesign og musikk, bidro Foreningen !les til å gjøre Verdens Kuleste Dag til en ekstra spesiell opplevelse. Både voksne og barn lot seg rive med, og oppmøtet viste at interessen for lesing og levende fortellinger fortsatt er stor.