Vigmostad & Bjørke blir A-medlem i Foreningen !les

Vigmostad & Bjørke går inn som A-medlem i Foreningen !les for å støtte vårt arbeid med å fremme lesing i ulike aldersgrupper og i alle samfunnslag.

Skrevet juni 25, 2018 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Nytt medlem: Daglig leder i Foreningen !les, Silje Tretvoll (t.v.) er glad for at Vigmostad & Bjørke blir A-medlem i foreningen. Her ser vi forlagssjef Elizabeth Sellevold. Foto av Tretvoll: Finn Ståle Felberg. Foto av Sellevold: Casper Kongstein.

Pressemelding fra Foreningen !les mandag 25. juni 2018
Kontakt: Silje Tretvoll, tlf.: 928 15 434

– Barne- og ungdomslitteratur er et viktig satsingsområde for oss og vi har stor respekt for den innsatsen Foreningen !les gjør for å fremme lesing blant barn og unge. For oss er det derfor helt naturlig å øke vår støtte til foreningen for å sikre at dette viktige arbeidet fortsetter, sier Elizabeth Sellevold, forlagssjef i Vigmostad & Bjørke.

Forlagshuset Vigmostad & Bjørke har de senere årene vokst til å bli Norges fjerde største forlag. Forlaget utgir skjønnlitteratur og sakprosa for både barn, ungdom og voksne. Foreningen !les er glad for å ha en slik aktør som medlem.

– Vigmostad & Bjørke er et spennende forlag med mange interessante utgivelser for ulike målgrupper. Flere av forlagets bøker har også blitt inkludert i arbeidet vårt. Forlaget har vært medlem i Foreningen !les en god stund, og vi setter stor pris på at de nå velger å bli A-medlem. Det er med på å øke støtten til Foreningen !les og vårt arbeid med å skape leseglede, sier Silje Tretvoll, daglig leder i Foreningen !les.

Kontakt:
Silje Tretvoll
Daglig leder i Foreningen !les
Tlf.: 928 15 434
Epost: silje@foreningenles.no

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell medlemsorganisasjon som ble stiftet i 1997. Foreningen !les jobber for å fremme lesing i alle samfunnslag og er blant Norges fremste formidlere av litteratur til barn, ungdom og voksne. Foreningen !les står bak prosjekter som bl.a. tXt-aksjonen, Ungdommens kritikerpris, Uprisen, Bokslukerprisen og Tid for ti. Foreningen !les mottok i 2017 bokbransjens hederspris, Gullegget, og ble for tredje gang nominert til verdens største barnelitteraturpris, Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA) 2018.  Les mer på www.foreningenles.no

Om Vigmostad & Bjørke
Vigmostad & Bjørke er et forlag med en eventyrlig historie! Det hele begynte på 1990-tallet da Arno Vigmostad og Arnstein Bjørke startet Fagbokforlaget på studenthybelen. Allmennforlaget Vigmostad & Bjørke så dagens lys 15 år senere, og har siden vokst jevnt og trutt. Forlaget utgir norsk skjønnlitteratur, krim, oversatte bøker, barne- og ungdomsbøker og en stor bredde innen sakprosa: dokumentar, biografier, historie, kokebøker, naturbøker, sport, helse, årbøker og mye mer. Les mer på www.vigmostadbjorke.no