Utlysning: Vi søker ungdommer til ressursgruppe

Går du på ungdomsskolen og ønsker en utfordring? Er du glad i å lese? Da har vi en viktig og meningsfull jobb til deg.

Skrevet januar 11, 2017 i Bibliotek/lærer, Faktafyk, Jobbutlysing: Vil du skrive for Faktafyk?, Lærer ungdomsskolen, Nyheter, tXt-aksjonen, ungdom, Uprisen Legg inn kommentar

RessursgruppeForeningen !les søker litteraturinteresserte ungdommer til å sitte i en ressursgruppe. Ressursgruppa spiller en viktig rolle i vårt arbeid med å formidle skjønnlitteratur og sakprosa til ungdom, og ungdommene skal være med på å velge utdrag til våre prosjekter.

Vi ser derfor etter deg som er glad i å lese bøker og som synes det er gøy å få si din mening.

Som medlem i ressursgruppa vil du få:
– Lese nye bøker og utdrag fra bøker, og si din mening om tekstene.
– Påvirke våre aksjoner til ungdomsskolen.
– Gi tilbakemelding på Foreningen !les sin tXt-antologi og Faktafyk-magasinet.
– Komme med tips og innspill til Foreningen !les sitt arbeid.

Ressursgruppa vil møtes 2-3 ganger i halvåret på kontoret vårt i Oslo sentrum.

Vi ordner mat og drikke, og det vil alltid være en eller to voksne fra administrasjonen til Foreningen !les til stede på møtene.

Send oss en kort søknad der du forteller litt om deg selv:

Hvilken skole går du på? Hva liker du å lese? Hvorfor ønsker du å sitte i Foreningen !les sin ressursgruppe?

I mailen MÅ:
– Foreldre/foresatte bekrefte at du får være med i Foreningen !les sin ressursgruppe.
– Foreldre/foresatte bekrefte at du får lov til å reise til kontoret vårt i Oslo sentrum.

Send søknaden til:
Ole Ivar Burås Storø
ole@foreningenles.no

Søknadsfristen er 26. januar.

Foreningen !les er en ideell organisasjon som ble etablert i 1997. Vi har som oppgave å fremme lesing av litteratur og jobber med ulike kjernetiltak og løpende prosjekter.

Les mer om oss her.