Utlysning: Ny daglig leder i Foreningen !les

Foreningen !les søker ny daglig leder. Vi søker deg som vil sette lesing på dagsorden og ønsker å lede engasjerte kunnskapsarbeidere. Søknadsfrist 27. oktober.

Skrevet oktober 6, 2016 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

LOGO Foreningen !les RØDForeningen !les ble startet i 1997 og er en paraplyorganisasjon for 37 aktører innen bok- og bibliotekbransjen. Foreningen finansieres av medlemsorganisasjonene og mottar støtte fra blant annet Kulturrådet og Utdanningsdirektoratet. Foreningens formål er å arbeide for å fremme lesing i alle aldersgrupper og i alle samfunnslag. Foreningen skal medvirke til et samfunn hvor alle kan inneha de nødvendige leseferdighetene som gjør at de kan nå sine utdannings-, sosiale og kulturelle mål og kan nyte gleden av å mestre disse ferdighetene. Foreningen !les er ledende i arbeidet med å formidle leselyst og litteratur til ulike målgrupper. Foreningen har omfattende tiltak særlig mot skole og bibliotek. I 2016 har om lag 260 000 elever deltatt på ett eller flere lesetiltak i regi av Foreningen !les.

Som daglig leder i Foreningen !les er du ansiktet utad og har ansvar for overordnet strategi- og prosjektutvikling. Vi søker deg som vil sette lesing på dagsorden og ønsker å lede engasjerte kunnskapsarbeidere.

Foreningen !les søker en leder som skal utvikle foreningen videre på det fundamentet som allerede er skapt. Vi ser etter en person som

•       kan lede en stab med engasjerte kunnskapsarbeidere
•       kan delta i den offentlige samtalen om litteratur og lesing
•       tar ansvaret for det politiske påvirkningsarbeidet
•       har ansvar for regnskap og budsjett
•       fungerer som styrets sekretær

Daglig leder har ansvaret for den daglige driften av foreningen og dens administrasjon med 6 ansatte. Daglig leder har budsjettansvar og rapporterer til styret. Reise-, møte- og foredragsvirksomhet må påberegnes.

Organisasjons- og ledererfaring, utdanning og kjennskap til bokbransjen er blant de kvalifikasjonene som vil bli vektlagt ved ansettelse.

Stillingen er fast. Lønn etter avtale.

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til styreleder Wegard Harsvik på epost wegard.harsvik@lo.no eller telefon 47893214.

Søknadsfrist 27. oktober.

Søknaden sendes til soknad@foreningenles.no.