2009: Vektløs

tXt-aksjonen for 2009 har tittelen Vektløs.

tXt-aksjonen 2009 – Vektløs

COVER_txt09.inddPocketbok
Tekstantologien inneholder utdrag fra 17 bøker, alt fra tegneserie, dikt og romaner. Dette er små smakebiter av hva som finnes slik at man lettere kan finne noe man liker. Ingen vil like alle tekstene, det er ikke mulig for alle har forskjellig smak. Kommer du til en tekst du ikke liker er det like greit å hoppe til neste. Se hvilke bøker som er med her og les presentasjon og anmeldelser av bøkene her.

Konkurranse
Konkurransen er filmbasert. Man må lese pocketboken for å klare å løse konkurransen. Fem situasjoner i filmen er inspirert av fem av tekstutdragene i pocketboken. Din oppgave er å finne ut hvilke fem bøker som hører til de fem bildene bakerst i pocketboken. Svar på konkurransen må sendes inn til oss innen 1. desember, og kan gjøres elektronisk her .

Vi legger også ut en ny konkurranse på nett hver uke som er et spørsmål angående forfatterne eller bøkene som er med i årets aksjon. Nettkonkurransen ligger her.

Premier
Første premie: MacBook Pro
Andre og tredje premie: iPod touch

Nettkonkurransen: Bok/lydbok

Bokliste

Her er bøkene vi har hentet utdrag fra til årets aksjon.

Vinnere

Her kan du se hvem som er de heldige vinnerne av årets konkurranser.