2008: Den andre siden

tXt-aksjonen 2008 har fått tittelen Den andre siden.

Den andre siden COVER.indd
Pocketbok

Tekstantologien inneholder utdrag fra 16 bøker, og skal vise bredde i sjanger og innhold. Dette er små smakebiter av hva som finnes slik at man lettere kan finne noe man liker. Ingen vil like alle tekstene, det er ikke mulig for alle har forskjellig smak. Kommer du til en tekst du ikke liker er det like greit å hoppe til neste. Se hvilke bøker som er med her og les anmeldelser av bøkene her.

Konkurranse
Konkurransen er filmbasert. Man må lese pocketboken for å klare å løse konkurransen. De fem hovedpersonene i filmen er hentet fra fem av utdragene i pocketboken. Gjennom dialog og oppførsel, skal man gjenkjenne hvilke bøker vi har hentet karakterene til filmen fra. Svar på konkurransen må sendes inn til oss innen 1. desember, og kan gjøres elektronisk her. Vi legger også ut en ny konkurranse på nett hver uke som er et spørsmål angående forfatterne eller bøkene som er med i årets aksjon. Nettkonkurransen ligger her .

Premier
Første premie for enkeltelever er snowboard-pakke, eller gavekort tilsvarende beløpet. Fem elever vinner Ipod nano-er. Bok/lydbok til de som vinner ukekonkurransene våre. En klasse i hvert fylke vinner bokpakke bestående av bla bøkene som er med i årets aksjon. Man skal ikke se bort fra at det vanker noen «Fritt vilt» DVD-er i premie også.

Bokliste

Her er bøkene vi har hentet utdrag fra til årets aksjon.