Rein tekst 2015/16: Klart for påmelding!

Det er nå klart for påmelding til neste skoleårs Reint tekst-aksjon i den videregående skolen. Her finner du påmeldingsskjema og informasjon om Rein tekst.

Skrevet april 29, 2015 i Bibliotek/lærer, Lærer videregående, Nyheter Legg inn kommentar

Påmelding-Rein-tekst-2015Rein tekst er en leselystaksjon i den videregående skolen i regi av Foreningen !les. Målet er å øke engasjementet for lesing og interesse for litteratur blant elevene.

Aksjonen er gratis og innebærer en antologi med utdrag fra nyere norsk og oversatt skjønnlitteratur og sakprosa innen ulike sjangre. Med utdragene følger lydfiler, omfattende lærerveiledninger og bonusmateriell. Årets aksjon vil også inneholde en konkurranse. Det kommer mer informasjon om dette på www.foreningenles.no/reintekst.

Tekstutdragene i antologien har stor bredde, og har som mål at alle elever uavhengig av bakgrunn som leser skal finne tekster de liker. Se boklista her.

Meld deg på Rein tekst og få tilsendt gratis materiell. Påmeldingskjema her.
Frist for påmelding er mandag 15. juni.

Har du spørsmål? Ta kontakt med prosjektleder Ole Ivar Burås Storø på ole@foreningenles.no eller 941 29 000.