PM: Nominasjoner til Uprisen slippes

Ungdomsskoleelever har skrevet over 1400 anmeldelser av norske ungdomsbøker utgitt i 2016. Torsdag 19. januar får vi vite hvilke fem titler som blir nominert til Uprisen – årets ungdomsbok.

Skrevet januar 13, 2017 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

LOGO-UPRISEN-2014_KVADRATISK_NETTPressemelding fra Foreningen !les 16. januar 2017.
Kontakt: Bjarte Bakken, tlf.: 975 69 190

Nominasjonsjuryen har bestått av Stina Nordland (Sandnes skule), Kristoffer Sortland (Cicignon skole) og Kristine Titland (Lindås ungdomsskole). Juryen har lest og vurdert anmeldelsene og på bakgrunn av dem diskutert seg frem til de fem nominerte bøkene.

Torsdag 19. januar kl 1345 slippes nominasjonene i Vinterhagen på Sentralen i Oslo. I tillegg blir det kåring av Årets anmelder på uprisen.no.

Arrangementet strømmes her.

– I høst har det vært et enormt engasjement på uprisen.no. 1400 anmeldelser ble publisert. Dette bekrefter Uprisens posisjon som ungdommens viktigste kanal for å ytre seg om ungdomslitteratur og litterær smak. Uprisen-juryene er kompromissløse og overrasker alltid, så dette blir spennende, sier Bjarte Bakken i Foreningen !les.

Kontakt:
Bjarte Bakken